شناسهٔ خبر: 158966 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

آخرین وضعیت اجرای طرح های حمایتی مسکن در استان اصفهان

قاری اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بیان آخرین وضعیت اجرای طرح های حمایتی مسکن در استان، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان تاکنون فونداسیون افزون بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی پایان یافته است.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های حمایتی مسکن در استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۵۵ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۵ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند. 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۹ هزار متقاضی در حال حاضر تأیید نهایی شدند افزود: تا کنون برای افزون بر ۴۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و برای بالغ بر ۳۷ هزار متقاضی نیز تخصیص پروژه صورت‌گرفته است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان برای طرح نهضت ملی مسکن افزون بر چهارهزار و ۸۰۰ پروژه تعیین شده که بیش از ۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد در این پروژه‌ها تعریف و هم اکنون برای بالغ بر ۳۷ هزار و ۹۰۰ واحد قرارداد سازنده امضا شده است. 

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده پروانه ساختمانی بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی اخذ شده و با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان تا کنون فونداسیون افزون بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی پایان‌یافته، اسکلت و سقف بیش از هشت هزار واحد اتمام و سفت‌کاری بالغ بر ۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به پایان رسیده است. 

قاری قرآن در خصوص وضعیت پیشرفت پروژه‌های خودمالک و روستایی در سطح استان اصفهان اظهار کرد: با ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده از پیشرفت فیزیکی متوسط پروژه‌ها مشخص شد پروژه‌های خودمالک در دست اجرا به تعداد بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در سطح استان به طور میانگین ۴۵ درصد و افزون بر هشت هزار واحد مسکن روستایی به‌صورت متوسط ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

وی گفت: همچنین از سال ۱۴۰۰ تا کنون مالکان بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده استان اصفهان اقدام به اخذ پروانه نوسازی کرده‌اند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان کرد: به لطف خدا با تلاش و پیگیری‌هایی که به‌عمل آمد اراضی موردنیاز برای تأمین مسکن تعدادی از متقاضیان حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال موضوع بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به آنان تخصیص یافت. 

وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۱ هزار و ۴۰۰ نفر برای طرح جوانی جمعیت و افزون بر چهار هزار نفر برای طرح ۴ فرزند زیر ۲۰ سال اقدام به ثبت‌نام کردند که تا کنون به بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار حائز شرایط زمین رایگان واگذار شده است. 

قاری قرآن خاطرنشان کرد: براین‌اساس در پویش قربان تا غدیر تعداد ۱ هزار و ۱۰۰ خانوار، پویش پیامبر رحمت (ص) ۱۸۴ خانوار، میلاد حضرت زهرا (س) لغایت میلاد حضرت علی (ع) ۶۴۳ خانوار و در پویش خانواده مهدوی ۹۰۰ خانوار زمین دریافت کردند.