شناسهٔ خبر: 158990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصب بیش از ۹۰۰۰ تابلو و علائم ایمنی در جاده‌های استان زنجان طی ۱۱ ماه گذشته

راهداری زنجان رییس اداره ایمنی راه و حریم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طی ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تابلو و علائم اخطاری و انتظامی و مسیرنما در جاده‌های استان نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، مسعود قاسمی، رییس اداره ایمنی راه و حریم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهار کرد: نصب تابلو و علائم ایمنی در راستای افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و ارتقا ایمنی جاده‌های ارتباطی و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر به سزایی دارد.

وی تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی را از جمله دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد و افزود: در این راستا ۹۰۰ متر مربع انواع تابلو اطلاعاتی در محورهای مختلف استان نصب شده است.

قاسمی گفت: در راستای تردد ایمن و روان وسایط نقلیه در محورهای پرحادثه این شهرستان احداث روشنایی نقطه‌ای در ۱۲ نقطه و ۳ کیلومتر روشنایی طولی و خط‌کشی سرد ۲۹۰۰ کیلومتر در محورها استان صورت گرفته است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهار کرد: همچنین نگهداری ۱۴۰ کیلومتر روشنایی از دیگر اقدامات اداره کل راهداری در ۱۱ ماهه اخیر است. 

وی اضافه کرد: تهیه و نصب بلوک مفصلی به طول ۱۱ کیلومتر و تعمیر و نصب ۳۰ کیلومتر گاردیل در راستای صرفه‌جویی بیشتر با کمک راهداری شهرستان‌ها صورت گرفته است.