شناسهٔ خبر: 158996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۱ ماهه گذشته انجام شد؛

افزایش ۲۳ درصدی جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: جابجایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابه‌جایی ۳ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۲۷۷ مسافر  با وسیله نقلیه اتوبوس در استان خبر داد و افزود: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس در ۱۱ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: در مجموع این تعداد مسافر در استان همدان از طریق ناوگان عمومی در قالب ۳۵۳ هزار و ۱۷۸ مورد سفر جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری استان همدان تصریح کرد: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تأخیر حرکت اتوبوس‌ها هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوه شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و در صورت مشاهده به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

آهکی در ادامه به فواید اقتصادی استفاده از خودروهای عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های حمل و نقل، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، افزایش اشتغال و توسعه پایدار از جمله مزیت های اقتصادی استفاده از خودروهای عمومی است.

این مسئول همچنین به فواید اجتماعی و فرهنگی استفاده از خودروهای عمومی اشاره کرد و یادآور شد: استفاده از خودروهای عمومی به تعاملات اجتماعی بین افراد کمک می‌کند، افراد در وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانند با یکدیگر گفتگو کنند و از تجربیات یکدیگر بیاموزند.

وی ادامه داد: استفاده از خودروهای عمومی به افزایش حس مسئولیت اجتماعی افراد کمک می‌کند و همچنین افراد با استفاده از خودروهای عمومی به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برای نسل‌های آینده کمک می‌کنند.