شناسهٔ خبر: 15911 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در بازدید از راهدارخانه امامزاده هاشم:

مردم ایران قدردان زحمات راهداران هستند/ استقبال آخوندی از برگزاری کلاس‌های آموزشی و اختصاص نمادی خاص برای راهداران

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی٬ راهداری را کار بسیار سختی خواند که با انواع مخاطرات در راهها همراه است و گفت: مردم ایران قدردان زحمات راهداران هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عباس آخوندی شب گذشته دوشنبه ۳۰ آذرماه در جریان بازدید از راهدارخانه امامزاده هاشم پس از استماع درد دل‌ها و خاطرات راهداران و تبریک شب یلدا و شب مهربانی به آنها٬ حضور در جمع راهداران و خانواده راه و شهرسازی را بسیار دلنشین توصیف و اظهار کرد: از نقل خاطرات و سخنان شما درس وظیفه شناسی، حس مسئولیت و از خود گذشتگی آموختم و بسیار غرورآفرین است که شما عزیزان این چنین برای حفظ ایمنی و جان مردم در شرایط مختلف به وظیفه انسانی و مردم دوستی خود عمل می‌کنید و به فکر خدمت رسانی هستید.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه کار شما کار بسیار حساس و ارزشمندی است افزود: یک لحظه غفلت در کار راهداری می‌تواند یک عمر پشیمانی به بار آورد و جای خوشحالی دارد که شما راهداران عزیز به این مسئله آگاه هستید و نانی که بر سر سفره می‌برید به این جهت بسیار ارزشمند و برای من و امثال من بسیار درس آموز است.

وی کار راهداری را کار بسیار سختی عنوان کرد که با انواع مخاطرات در راهها همراه است و افزود: علاوه بر مخاطرات و حوادث طبیعی در راهها بعضا شاهد رفتارهای پر خطر نیز از سوی کاربران هستیم که این مسئله هم جاده های کشور را هم تهدید می‌کند اما راهداران برای مقابله این موضوع نیز آماده هستند.

آخوندی اظهار کرد: جاده موجودی زنده است که مثل سایر موجودات زنده نیاز به مراقبت دارد و شما راهداران نیز مراقبان از این موجود زنده هستید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۱۵۰۰ اکیپ راهداری با استفاده از ۹۴۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۲۱۷هزار کیلومتر جاده در کشور فعال هستند، افزود: ۱۵ هزار راهدار در بیش از ۶۰۰ راهدارخانه به مسافران در جاده‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی از پیشنهاد برگزاری کلاس‌های آموزشی برای راهداران که از سوی یکی از راهداران حاضر در این نشست صمیمی مطرح شد، استقبال کرد و گفت: در حال حاضر نیز آموزش‌هایی به راهداران داده می‌شود ولی چنانچه برگزاری کلاس‌های آموزشی بتواند موجب ارتقای سطح راهداری در کشور شود از این موضوع استقبال می‌کنیم و امیدوارم سازمان راهداری بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید درباره پیشنهاد یکی دیگر از راهداران مبنی بر اختصاص یک نماد خاص برای راهداران نیز استقبال کرد و از راهداران درخواست کرد که پیشنهادات خود را در قالب یک مسابقه به سازمان راهداری ارسال کنند تا نماد برگزیده مورد استفاده قرار گیرد.

آخوندی با اشاره به مشکلات معیشتی راهداران سراسر کشور گفت: متاسفانه در این شرایط بد اقتصادی با تنگناهای شدید مالی مواجه هستیم ولی در عین حال تلاش شده است که تا جایی که امکان دارد از راهداران حمایت شود هرچند که پرداخت این اعداد و ارقام‌ها در برابر زحمات بیشمار شما بسیار ناچیز است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: قطعا مردم ایران قدردان زحمات راهداران زحمت کش در سراسر کشور هستند و تمام زحمات راهداران به خوبی دیده می‌شود./

برچسب‌ها:

نظر شما