شناسهٔ خبر: 159268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

توانمندسازی ساکنان محلات کم برخوردار و بافت فرسوده با تاکید بر آموزش‌های مهارتی

راه و شهرسازی گلستان - مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری دوره های آموزش مهارتی در دو محله سید آباد و بدلیجه گنبدگاووس به‌منظور توانمندسازی ساکنان محلات هدف طرح بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: با هدف ارتقای توانمندی ساکنان محلات کم برخوردار و بافت فرسوده تفاهم نامه‌ای بین اداره کل راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت بازآفرینی ایران با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان منعقد شد.

وی افزود : براساس این تفاهم نامه، در محله سیدآباد و بدلیجه در شهرستان گنبد کاووس دوره های آموزش مهارتی برگزار گردید.

مهندس ملک ادامه داد: این دوره های آموزشی با اعتباری بالغ بر ۶۰/۹۴۳/۷۵۰ میلیون تومان برای آموزش مهارتی ساکنین برنامه‌ریزی شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته برای این دوره های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۲ است.

وی افزود : تاکنون ۳۰ نفر با عملکرد شش هزار و ۲۵۰ نفرساعت مهارت های آموزشی لازم را در این کلاس ها کسب کرده که از این تعداد ۱۰ نفر مرد و ۲۰ نفر زن می باشند.

ملک همچنین اظهار کرد: گفتنی است که این دوره ها براساس نیاز سنجی آموزشی و سطح سواد منطقه‌ای جامعه هدف، ایجاد پویایی و نشاط در محلات، کارآمدتر کردن پتاسیل های منطقه‌ای و توانمندسازی افراد و همچنین استفاده از فرصت های موجود برگزار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها افزود: وزارت راه و شهرسازی همزمان با توسعه عمرانی و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی محدوده ها و محله های هدف، بهسازی و نوسازی شهری زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی نیز در محدوده‌ها را در دستور کار قرار داده و ساکنان این محلات با فراگیری آموزش، زمینه‌ساز رونق اقتصادی و پویایی منطقه می‌شوند.