شناسهٔ خبر: 159481 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

راه‌اندازی کارگروه مشترک بخش خصوصی و حاکمیت برای توسعه سکونت‌گاه‌های ساحلی مکران/تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۳۸۱ هزار متقاضی پرداخت شد

ببینید| نشست تبیین طرح بین نسلی شهر های جدید ساحلی راه‌اندازی کارگروه مشترک بخش خصوصی و حاکمیت برای توسعه سکونتگاه‌های ساحلی مکران، رشد ۲.۸ درصدی بخش مسکن و ساختمان، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۳۸۱ هزار متقاضی، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

رشد بخش مسکن و ساختمان به ۲.۸ درصد رسید

واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت تا پایان امسال، به ۷۰ هزار واحد می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد بخش مسکن و ساختمان در ۹ ماهه ابتدای امسال به مثبت ۲.۸ درصد رسید، از تلاش برای افزایش این رقم خبر داد و گفت: میزان واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت تا پایان سال به ۷۰ هزار واحد می‌رسد.

ساخت بیش از ۴۱۸ هزار واحدهای مسکونی روستایی تا به امروز در دولت سیزدهم 

 وزیر راه و شهرسازی در جلسه قرارگاه مسکن از تعداد بیش از ۴۱۸ هزار واحدهای مسکونی روستایی در حال ساخت و اتمام یافته روستایی در دولت سیزدهم خبر داد.

پیام تبریک وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز مهندس

وزیر راه و شهرسازی در پیامی پنجم اسفندماه روز مهندس را تبریک گفت.

واگذاری زمین رایگان به ۱۱ هزار متقاضی جوانی جمعیت در ۱۰ استان در دوم و سوم اسفند

مرحله سوم واگذاری زمین به ۱۱ هزار متقاضی جوانی جمعیت در روزهای دوم و سوم اسفند ۱۴۰۲ در ۱۰ استان کشور انجام می‌شود و با ادامه این واگذاری‌ها مجموع اراضی واگذار شده به ۷۰ هزار متقاضی می‌رسد.

راه‌اندازی کارگروه مشترک بخش خصوصی و حاکمیت برای توسعه سکونتگاه‌های ساحلی مکران

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن از راه اندازی کارگروه مشترک بخش خصوصی و حاکمیت برای توسعه سکونتگاه‌های ساحلی مکران خبر داد.

قرارداد اجرای ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ واحد نهضت ملی مسکن شهرهای جدید تا پایان امسال امضا می‌شود

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید از وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید از میان متقاضیان واجد شرایط تعداد ۱۵۱ هزار و ۷۲۴ نفر در مرحله تأیید نهایی هستند و مقرر است تا قرارداد مشارکت مدنی ۶۳ هزار و ۲۳۷ واحد و همچنین قرارداد اجرایی با پیمانکار برای ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ واحد تا پایان امسال نیز به امضا خواهد رسید.

تسهیلات مسکن روستایی به بیش از ۴۳ هزار واحد اختصاص یافت

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از ابتدای دولت سیزدهم به ۴۳ هزار و ۲۶۷ واحد خبر داد.

گفت‌وگوی حاکمیت و بخش خصوصی برای توسعه سواحل مکران تقویت می‌شود

دبیر کمیته سرمایه‌گذاری پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی از تقویت گفت‌وگوی حاکمیت و بخش خصوصی برای توسعه سواحل مکران خبر داد.

جمعیت‌پذیری ۲ میلیون نفری در سواحل جنوبی کشور

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام آغاز ایجاد دو شهر جدید در سواحل مکران، تصریح کرد: با تعامل بیشتر بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد دریاپایه و ایجاد شهرهای جدید در مکران محقق می‌شود.

۶۱۰ هزار قطعه زمین روستایی برای تولید مسکن شناسایی شد

صدور ۴ میلیون و ۴۳ هزار جلد سند در همکاری با ثبت اسناد کشور

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح سند دار کردن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بیش از ۴ میلیون جلد سند در همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک صادر شده است، از شناسایی ۶۱۰ هزار قطعه زمین روستایی برای تولید مسکن توسط آن بنیاد خبر داد.

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۳۸۱ هزار متقاضی پرداخت شد

آمارهای پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن حاکی است که از یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۱۵ متقاضی حائز شرایط برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، بانک‌ها با ۳۸۱ هزار و ۷۶۳ متقاضی برای پرداخت تسهیلات قرارداد امضا کردند.

۶۶۶.۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها اجرایی شد

تکمیل و تحویل ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۶۶۶ هزار و ۲۷۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها از ابتدای اجرای طرح تاکنون اجرایی شد از تکمیل و تحویل ۲۳۰ هزار و ۷۲۲ واحد از واحدهای اجرا شده به مردم خبر داد.

بسته سیاستی نما و منظر شهری در بافت‌های فرسوده تدوین می‌شود

تشکیل حلقه‌های میانی در ۱۰۲ شهر

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با بیان اینکه در دولت سیزدهم با تلاش شهرداری‌ها و ادارات کل راه شهرسازی استان‌ها در بیش از ۶۳ هزار نقطه(پروژه) از کشور، پروانه ساخت مسکن ثبت کرده و ساخت و ساز در حال انجام است از مراحل تدوین بسته سیاستی نما و منظر شهری در بافت‌های فرسوده، خبر داد.

بسته تشویقی نوسازی در ۳۷۴ شهر اجرایی شد

مدیرکل دفتر راهبری تهیه طرح های شرکت بازآفرینی شهری ایران، با بیان اینکه بسته تشویقی کالبدی در ۳۷۴ شهر اجرایی شده است، از اجرای ۱۰۰ درصدی این بسته تشویقی در استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، شرق استان سمنان و کرمانشاه خبر داد.

پرداخت تسهیلات در بانک مسکن با سفته الکترونیکی

بانک مسکن اعلام کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بانک مسکن که سفته جزء وثیقه‌ها و تضمین‌های آن قرار دارد، می‌توانند نسبت به جایگزینی سفته کاغذی با سفته الکترونیکی اقدام کنند.