شناسهٔ خبر: 159585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شهر جدید گلمان بر ریل توسعه

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی اذربایجان غربی گفت: توسعه فعالیت‌های عمرانی در شهر جدید گلمان و تعیین و تکلیف اراضی این نقطه در اولتی بوده و این مساله با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در جلسه بررسی مسائل شهر جدید گلمان بیان کرد: ساماندهی اراضی شهر جیدی گلمان و تهیه بانک اطلاعاتی دقیق و صدور اسناد مربوطه برای این اراضی در اولویت بوده باید در سریع ترین زمان ممکن اجرایی گردد.

وی ادامه داد: توسعه مسیرهای دسترسی به شهر جدید گلمان از دیگر مسائل مهم و مورد توجه بوده که این مساله نیز در دست مطالعه و بررس است.

مدیرکل راه و شهرسازی اذربایجان غربی گفت: مسیرهای جایگزین موجب کاهش فاصله شهر جدید گلمان با بزرگراه شهید کلانتری (محور ارومیه_تبریز) و همچنین جاده سنتو و محور ارومیه - سلماس می‌شود، اقدام نماید.

حمزه‌لو ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها و محورهای مواصلاتی و راههای دسترسی به شهر جدید گلمان از اولویت‌های این اداره کل بوده که با جدیت دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها مطابق سرانه‌های طرح جامع و تفصیلی مصوب شهر جدید گلمان اقدامات قابل توجه بوده که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

گفتنی است با دستور وزیر راه و شهرسازی تا تعیین تکلیف هیئت مدیره شهر جدید گلمان، کلیه امورات زیر نظر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی انجام می شود.

شهر جدید گلمان به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری شهر ارومیه، واقع شده و با گسترش زیرساخت‌های شهری پذیرای جمعیتی بالغ بر ۱۷۸ هزار نفر بوده است.