شناسهٔ خبر: 160051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور؛

آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

آزمون ورود به حرفه مهندسان خراسان شمالی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان خراسان شمالی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و معماران تجربی در بجنورد مرکز این استان به طور همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، مهدی خورشاهی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و معماران تجربی در خراسان شمالی برگزار می‌شود، گفت: این آزمون روز جمعه ۱۷ و ۱۸ اسفند سال جاری راس ساعت ۸ صبح در محل دانشگاه بجنورد و جهاد دانشگاهی آغاز و تا ساعت ۱۵ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این دوره از آزمون ورود به حرفه ۲۶۱۵ داوطلب شامل ۵۲۴ داوطلب خانم و ۲۰۹۱ داوطلب آقا در رشته های مختلف شرکت می‌کنند.

خورشاهی تصریح کرد: در این دوره از آزمون‌ها در هفت رشته مهندسی، معماری صلاحیت های (نظارت و اجرا)، عمران صلاحیت های(نظارت،محاسبات، اجرا)، تاسیسات مکانیکی صلاحیت های(طراحی، نظارت و اجرا)، تاسیسات برقی صلاحیت های(طراحی، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه سه و آزمون های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی در تاریخ های ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال جاری از طریق ارکان اجرایی و نظارتی به طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار حرفه ای خواهد شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان خراسان شمالی افزود: براساس دستورالعمل آزمون، داوطلبان باید یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه آزمون حضور داشته باشند و ورود داوطلبان به جلسه با کارت شناسایی آزمون و کارت معتبر عکس دار یا کارت عضویت عکس دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انجام شد.

گفتنی است نتایج این آزمون ها از طریق وب سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی سامانه آزمون ها به نشانی inbr.ir اطلاع رسانی خواهد شد.