شناسهٔ خبر: 160356 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۲ انجام شد؛

رفع تصرف ۲۱۰ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: امسال ۲۱۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در سومین همایش آموزشی عمومی کارکنان یگان حفاظت اراضی استان به تشریح اقدامات بعمل آمده در سالجاری پرداخت.  
وی با بیان اینکه در راستای صیانت از اراضی ملی، شعار امسال، یگان هوشمند، مقتدر و مسئول بود گفت: اهم فعالیت‌های یگان حفاظت اراضی استان اصفهان به ۲ دسته کلی اقدامات پیشگیری و پیگیری تقسیم می‌شود.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بیان کرد: اقدامات پیشگیری از حیث وضعی، اجتماعی و فرهنگی بوده و در این رابطه امسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است.  
وی افزود: در سالجاری جهت اطلاع رسانی با نصب ۱۱۱ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.  

سرهنگ باقری با بیان اینکه در سالجاری ۳۶ گزارش از طریق سامانه ۱۶۵۶ و سامانه خبری دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند عنوان کرد: در حال حاضر نیز سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به صورت ۲۴ ساعته فعال است تا مردم استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی موضوع را گزارش کنند و عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.  

وی ادامه داد: ۱۵۹ مورد اخطاریه در سطح استان صادر و به متخلفین ابلاغ شد، ۲۲ مورد ابلاغ قضایی داشتیم همچنین در جهت تشکیل پرونده های قضایی کیفری در راستای جرایم مشهود نیز تعداد هشت پرونده قضایی برای زمین خواران و متصرفین اراضی تشکیل شده است.  
 
فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در خصوص اقدامات پیگیری این یگان اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق بیت المال ۲۲ مورد حکم قضایی قطعی توسط معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان و با پیگیری ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها اخذ شد که تمامی این احکام قضایی اجرا شدند.  
وی گفت: امسال ۹۲ مورد گزارش وقوع در راستای جرائم مشهود داشتیم که تمامی آن رفع تصرف فوری شد و در این راستا ۲۱۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان به ارزش بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف فوری شد.