شناسهٔ خبر: 160365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان سیستان و بلوچستان به طرح نهضت ملی مسکن

حسینعلی کریمی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اختصاص ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاههای اجرایی این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، حسینعلی کریمی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن به عنوان ابرپروژه ای که دولت سیزدهم از همان روزهای ابتدایی فعالیت خود در دستور کار قرار داد، افزود: بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش مسکن، ادارات ثبت و ادارات دولتی ملزم هستند علی‌رغم وجود اختلاف نظرات بین دستگاه‌ها، به انتقال اسناد اراضی مازاد دولتی شناسایی شده به سازمان ملی زمین و مسکن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مجموع این اداره کل در سالجاری به تبعیت از سیاست های کلی وزارت راه و شهرسازی اولویت های را برای کنترل و مهار تورم بازار مسکن در دستور کار قرار داد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار گرفت.

وی تاکید کرد: همچنین این اداره کل با رصد و پایش بنگاههای مشاوره املاک در قالب کارگروه املاک و مستغلات موفق شد تعداد قابل توجهی از بنگاه های مشارو املاک غیر قانونی را پلمب و با متخلفین این بخش برخورد کند .

کریمی تاکید کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده طی این مدت علاوه بر کنترل نسبی قیمت های مسکن و اجاره بها، از انجام معاملات بدون ضابطه تا حدود زیادی پیشگیری شد.