شناسهٔ خبر: 160872 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پویش چشم به راهیم ، نوروز ۱۴۰۳ در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

پویش مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: پویش چشم به راهیم، همزمان با سراسر کشور از ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳  اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با فرارسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، پویش «چشم به راهیم» با هدف ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی جنب پلیس راه زاهدان، بم در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل‌نقلیه در طول سفر باهدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای از مهم‌ترین اهداف این پویش است.

کرد در خاتمه یادآور شد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.