شناسهٔ خبر: 161168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

نظارت مستقیم بر ۴۹۴ کارگاه‌ ساختمانی در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، در سال جاری بر روند اجرای ۴۹۴ پروژه ساختمانی در استان نظارت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: براساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و دستورالعمل وزارتی، نظارت بر چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و قوانین شهرسازی و معماری به‌صورت جدی در استان انجام می‌شود.

وی از بازدید و بازرسی بازرسان نظارت عالیه سازمان نظام مهندسی از ساختمان‌های در حال ساخت در سطح استان خبر داد و افزود: در راستای افزایش سرعت خدمت رسانی و تکریم ارباب‌رجوع، کارشناسان نظارت عالیه در استان بر روند ساخت پروژه‌های ساختمانی اقدام می‌کنند.

ملک با اشاره به روند فعالیت کارشناسان ماده ۳۵ تصریح‌کرد: کارشناسان مربوطه با مراجعه به مراجع صدور پروانه و دریافت مدارک مربوط به پروانه‌های صادره از ساختمان‌های در دست احداث آن مرجع به‌صورت موردی بازدید به عمل می‌آورند که در صورت رؤیت تخلفات ساختمانی، موضوع تخلفات به مهندسین ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان طی نامه‌ای از مرجع صدور پروانه توقف ادامه عملیات ساختمانی و عدم صدور پایان‌کار تا رفع تخلف اعلام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در صورت عدم اصلاح موارد، تخلف مهندسین مربوطه به شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌گردند.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای ماده ۳۵ و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای شهری تأکید کرد: بدیهی است که این نظارت‌های جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.

ملک در پایان گفت: مردم استان می‌توانند در صورت دارا بودن شکایات و انتقادات در خصوص پروژه‌های ساختمانی استان با مراجعه به اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان و در شهرستان‌ها نیز با مراجعه به ادارات شهرستانی شکایات خود را ثبت کنند.