شناسهٔ خبر: 161332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۲ محقق شد؛

واگذاری زمین رایگان به۷۶۴ خانواده گلستانی مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال جاری به ۷۶۴ خانواده گلستانی مشمول قانون زمین رایگان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت اره و شهرسازی (گلستان) مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب رسیده و برای ۴۰ دستگاه دولتی، حاکمیتی، بهداشتی، فرهنگی و غیردولتی وظایفی تعریف شده که آنها موظف به پیگیری و اجرای این تکالیف هستند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه‌داد: تکلیف وزارت راه و شهرسازی در این طرح، تخصیص زمین رایگان به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی افزود: بر اساس ماده چهار این قانون و آیین نامه اجرایی آن دولت مکلف بوده یک قطعه زمین حداکثر به مساحت ۲۰۰ مترمربع یا واحد مسکونی در شهرهایی که نرخ باروری آن شهر کمتر از ۲.۵ است، منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک، در اختیار متقاضیان قرار دهد.

ملک اظهار کرد: این زمین‌ها پس از تولد فرزند سوم به‌صورت مشترک به پدر و مادر تحویل داده خواهد شد و آنها موظفند فقط هزینه آماده سازی را به‌صورت اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه تصریح‌کرد: به‌استناد ماده سه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چنانچه فرزند سوم خانواده‌های متقاضی از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به‌بعد متولد شده باشد و فرم «ج» آنها قرمز باشد به‌منظور مشوق فرم «ج» متقاضی سبز خواهد شد.

وی افزود: در گلستان بیش از ۱۱ هزار نفر در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه‌داد: در سال جاری در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طی سه مرحله به ۷۶۴ خانواده گلستانی مشمول قانون زمین رایگان واگذار شد.