شناسهٔ خبر: 162182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای پویش «چشم‌به‌راهیم» با هدف آگاه سازی همراهان راننده در حین سفر

اجرای پویش «چشم‌به‌راهیم» با هدف آگاه سازي همراهان راننده در حين سفر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: اجرای پویش ملی «چشم‌ به‌ راهیم» در راستای ارتقای ایمنی و نقش تاثیرگذار همراهان سفر در کاهش تصادفات جاده‎ای با هدف فرهنگ‌ سازی رانندگی صحیح در استان اصفهان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: اجرای پویش ملی «چشم‌ به‌ راهیم» در راستای ارتقای ایمنی و نقش تاثیرگذار همراهان سفر در کاهش تصادفات جاده‎ای با هدف فرهنگ‌ سازی رانندگی صحیح در استان اصفهان آغاز شد.

وی افزود: این پویش بعد از پلیس راه اصفهان- شیراز مجموعه شهید دادمان ۷۰۰ مترجلوتر از سه راهی مبارکه به سمت شهرضا با برنامه‎های متنوع فرهنگی و آموزشی اجرا می‎ شود.

دادخواه با بیان اینکه پویش «چشم‌ به‌ راهیم» اقدامی ملی برای ایمنی سفر و کاهش آمار تصادفات و فوتی‌ های سوانح جاده‌ای است، اظهار کرد: در این پویش برنامه‌‎های متنوع و شادی برای خانواده‎ها با هدف کاهش خستگی راننده و تحقق شعار «۲ ساعت رانندگی یک ربع استراحت» اجرا می‌ شود.

وی ادامه داد: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‎ای در نوروز نه تنها تعطیلی ندارند، بلکه عملکرد آنها برای خدمات بهینه به مسافران و تامین ایمنی سفر بیشتر می‌‎شود.

 پویش «چشم‌ به‌ راهیم»  تا ۱۳ فروردین ادامه دارد

سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان نیز گفت: پویش «چشم‌ به‌ راهیم» از ۲۷ اسفند آغاز شده و تا ۱۳ فروردین از ساعت ۱۰ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

دادخواه با بیان اینکه برای سومین سال متوالی پویش فرهنگی و آموزشی توسط این اداره کل در ایام نوروز برگزار می‌شود، افزود: پویش «چشم به راهیم» با اجرای نمایش‌‎های مفرح، آموزش رانندگی صحیح، ایستگاه نقاشی، برپایی نماز جماعت و بیان احکام شرعی، اجرای موسیقی محلی و پذیرایی افطاری ساده از جمله برنامه‌های این پویش است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای پویش «چشم‌ به‌ راهیم» در محورهای استان شاهد کمترین حادثه باشیم و سفر ایمنی برای مسافران رقم بخورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: طبق نظرسنجی‌های کشوری انجام شده احساس رضایت‌مندی مردم از نحوه اجرا بالا بوده و امسال که بهار با بهار قرآن مقارن شده که قطعاً زیبایی و تنوع کار را بیشتر می‌کند.

وی در پایان گفت: ارتقای ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگهی بخشی به همراهان رانندگان در سفر مهم‌ترین هدف ما از اجرای پویش چشم ‌به‌ راهیم است.

دادخواه افزود: نیروهای اداره‌کل راهداری در ایام نوروز تعطیلی ندارند و زمان کاری شان دو برابر نیز شده‌است، در کل ایام نوروز باتوجه به شلوغی جاده‌ها و بارش‌های در پیش ۴۲ راهدارخانه با ۷۵۰ نیرو ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین در سطح استان به‌صورت آماده باش در خدمت مسافران و هم‌استانی‌های عزیز هستند.