شناسهٔ خبر: 163091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

تمام قراردادهای اجاره مسکن باید در سامانه خودنویس ثبت شوند

بیات منش خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان می‌بایست در سامانه خودنویس به آدرس khodnevis.mrud.ir ثبت شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش با اشاره به لزوم ثبت تمامی قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس در سال جاری اظهار کرد: سامانه خودنویس جهت رفاه حال هم وطنان عزیز و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن به همت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده‌است تا هم وطنان بتوانند به‌صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

وی افزود: این سامانه به‌صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم شریف ایران است و در نسخه فعلی، تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس بوده، همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین املاک قرار گرفته است و ثبت مبایعه نامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً می‌بایست در سامانه خودنویس به آدرسkhodnevis.mrud.ir ثبت شوند.

بیات منش افزود: بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است، توسط خود مردم به‌عنوان متعاملین نیز به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود.