شناسهٔ خبر: 163208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زمین برای ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد ویلایی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان واگذار شد

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای ساخت ۱۷ هزار و ۷۶ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در سراسر این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار با بیان اینکه تاکنون زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان تأمین شده‌است، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن با توسعه افقی شهرها این امکان فراهم شده که زمین‌هایی را وارد محدوده شهرها کرد و از این طریق می‌توان با واگذاری زمین به متقاضیان زمینه برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم شده و در نتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند.

وی بر واگذاری زمین به خود مردم برای ساخت واحدهای مسکونی تأکید کرد و گفت: اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده‌می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان سرعت بالای ساخت خانه‌های یک طبقه نسبت به چند طبقه، کاهش هزینه‌های ساخت واحد مسکونی و تعدیل قیمت مسکن را از مهم‌ترین مزایای ساخت خانه‌های ویلایی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهرهای این استان به‌جز زاهدان و چابهار واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

مهدیار با بیان اینکه یکی از راهکارها برای ایجاد رونق در صنعت مسکن ساخت‌وساز در شهرهای کوچک است، تصریح‌کرد: ساخت خانه‌های حیاط‌دار و یک طبقه در این مناطق می‌تواند انگیزه لازم را برای مردم با هدف ساکن شدن در این مناطق ایجاد کند.

وی تأکید کرد: به‌طور قطع توسعه خانه‌های ویلایی، تک طبقه و حیاط‌دار در این مناطق می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته‌باشد و آبادانی در این بخش‌ها را به‌دنبال خواهد داشت به‌طوری‌که با استفاده بهینه از زمین‌های موجود می‌توانیم مشکل مسکن را به‌راحتی حل کنیم و رونق را در این صنعت به وجود بیاوریم.