شناسهٔ خبر: 163426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبرداد؛

افزایش ۱۲ درصدی مسافران آذربایجان شرقی در سال گذشته

معاون معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته ناوگان حمل و نقل عمومی استان پنج میلیون و ۶۹ هزار و ۴۷۰ مسافر را جا به جا کردند که با افزایش ۱۱/۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی کاظم تیمورزاده؛ معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ناوگان حمل بار استان نیز در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۴ میلیون تن بار را حمل کرده‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰/۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این مقدار بار با صدور یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۴۵ برگ بارنامه جابه‌جا شده که از نظر صدور بارنامه نیز در مقایسه با سال قبل از آن، ۶/۸ درصد بیشتر بوده است.

تیمورزاده با اشاره به تردد ۴۶۱ هزار و ۴۵۷ مسافر و ۱۳۱ هزار و ۷۷ کامیون ار مرز نوردوز در سال گذشته گفت: از نظر تعداد مسافر رشد ۵۰ درصدی و از نظر تردد کامیون رشد ۱۷ درصدی در پایانه مرزی نوردوز تحقق یافته‌است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در پایانه مرزی جلفا هم سال گذشته ۱۰۵ هزار و ۴۸۶ مسافر و ۱۱۵ هزار و ۳۹۲ کامیون تردد داشته‌اند که میزان تردد کامیون در این پایانه ۱۸.۵ درصد افزایش داشته است