شناسهٔ خبر: 163827 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان در نشست مطبوعاتی عنوان کرد؛

اعتبار کافی برای توسعه شهرک‌های نوین جیرفت و کهنوج در نظر گرفته شده است

جنوب کرمان نشست خبری مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان از تخصیص اعتبار کافی از منابع ملی برای توسعه در شهرک‌های نوین جیرفت و کهنوج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه‌وشهرسازی (جنوب کرمان)، ابراهیم امیری مدیر کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگاران نشریات و پایگاه‌های خبری جنوب کرمان با اعلام اینکه از سال گذشته تاکنون برای اجرای طرح‌های مسکن اعم از نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و تکمیل زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیر بنایی برای شهرک‌های جدید اعتبارات قابل توجهی هزینه شده، گفت: در سال جدید نیز در تلاش هستیم تا از طریق جلب مشارکت مردم از طریق جذب منابع قابل در دسترسی، پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پیش ببریم به‌نحوی که هم پروژه‌ها پیش برود و هم سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: با تأکید وزیر راه و شهرسازی، تأمین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم و به کارگزاری بانک‌های مسکن مورد توجه بوده و بسیاری از مشکلات مردم در زمینه مسکن با تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته حل و فصل خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات مهم در حوزه مسکن را ایجاد و هدف گذاری شهر نوین ۲۱۶ هکتاری در محدوده شهر قدیم جیرفت و شهرک نوین کهنوج در ابتدای جاده قلعه گنج دانست و اظهار کرد: این دو شهرک نوین یکی در مجاورت شهر قدیم و تاریخ تمدن کهن جیرفت و دیگری در جاده قلعه گنج با طراحی‌های بروز معماری و شهرسازی هدف گذاری شده و در حین اجرای زیرساخت‌ها و زیرسازی و آسفالت و فضای سبز و... تحویل مردم خواهد شد.

وی گفت: در اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان پس از پالایش پرونده مربوط به متقاضیان دریافت زمین در شهرک نوین جیرفت ۵۰۰۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط در قالب طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت تعیین تکلیف شده‌اند که به‌زودی زمین در شهرک نوین جیرفت به آنها واگذار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: کلیه زیر ساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات نیز علاوه بر آماده سازی در حال طراحی و اجرا است و همشهریان عزیز در این زمینه نگرانی نداشته‌باشند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص دسترسی مردم با توجه به ترافیک پل هلیل گفت: پل سوم هلیل رود به طول ۴۰۰ متر در مجاورت پل قدیم احداث خواهیم کرد تا مشکل رفت و آمد مردم حل شود و به‌غیر از این، ساخت پل در کنار پل قدیم در گسترش و بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی مردم جنوب کرمان کمک کننده است.

وی با توجه به موقعیت ایجاد شده برای توسعه شهری جنوب کرمان، عنوان کرد: شهرک‌های جدید موقعیت مناسبی برای افراد متقاضی مسکن است تا بتوانند در این فرصت خانه‌دار شده و از مزایای آن استفاده‌کنند. و از شما مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران محترم می‌خواهم در جهت توسعه شهرهای جنوب کرمان مار را یاری کنید.

امیری ادامه‌داد: به دنبال آن هستیم تا انتظاراتی که دولت و مردم در حوزه مسکن داشته‌اند را در جنوب محقق نماییم که لازم است همه دستگاه‌های مرتبط همراه و همیار ما برای پیشبرد این اهداف باشند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان در این نشست مطبوعاتی در خصوص مشکلات حوزه بافت‌های فرسوده شهری بیان کرد: در این زمینه با فراهم کردن بستری برای آرامش فکری و بصری مردم در شهرها ی جنوب کرمان دولت مشوق‌هایی در نظر گرفته که از سوی شرکت باز آفرینی شهری در شهرها اجرایی خواهد شد و ما نیز در جنوب کرمان توانستیم با جذب منابع، آماده تغییر و تحول اساسی در بافت‌های کمتر توسعه یافته شهری باشیم.