شناسهٔ خبر: 163925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرایی شدن ۹۶ درصد مصوبات جلسات شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲

سیستان دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه تولید و ساخت و ساز مسکن خود نوعی اقتصادی مولد، پویا، اشتغالزا و محرک است و رونق این صنعت، زمینه اشتغال پایدار را فراهم می کند سال گذشته ۱۴ جلسه شورای مسکن دراین استان برپا شد که ۹۶ درصد ۱۴۷ مصوبه آن اجرایی شد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در نخستین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۳ با تاکید بر اهمیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: صنعت ساخت و ساز به عنوان یک صنعت پیشرو با هدف توسعه اقتصادی است که با رونق این بخش دیگر صنایع نیز فعال می‌شوند و بر عکس رکود در بخش مسکن تاثیر منفی در حوزه اقتصاد و اشتغال خواهد داشت و با آغاز طرح نهضت ملی مسکن، شاهد تاثیرات مثبت آن در بازار مسکن این استان هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شعار سال افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال جاری قرار داده‌ایم و با بکارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان شاهد باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، زیرساخت‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن را به‌ موقع تامین کنند.
 محمد کرمی افزود: در این استان با اهتمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقدامات خوبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده اما به منظور بهره برداری هر چه سریعتر واحدهای این طرح نیاز است زیر ساخت ها مورد نیاز نظیر برق و آب توسط متولیان امر فراهم شود.

وی تاکید کرد: ادارات برق و آب استان پیگیر اعتبارات ملی برای اجرای هر چه سریعتر پروژه های خود در سایت های طرح نهضت ملی مسکن باشند.

استاندار سیستان بلوچستان ادامه داد: نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا تمام دستگاه‌ها باید به سهم خود اقدامات لازم را انجام دهند.

کرمی بر واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در شهرهای استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه واگذاری زمین‌های ویلایی گام مهمی برای حفظ جمعیت و اجرای هر چه سریعتر این طرح مهم ملی توسط خود شهروندان است هیچ موضوعی نباید موجب تاخیر واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن شود.