شناسهٔ خبر: 163979 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع آسفالت راه روستایی هفتیان در شهرستان تفرش

آسفالت اراک معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع مرحله اجرای آسفالت برای ساخت و تکمیل راه روستایی «وسمق - هفتیان» به طول تقریبی ۴ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ادامه اجرای طرح ساخت راه‌های روستایی با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده، فاز دوم پروژه ساخت راه روستایی وسمق - هفتیان با اجرای آسفالت این جاده شروع شده‌است.

وی یادآور شد: فاز نخست این پروژه سال گذشته با اجرای زیرسازی آن شروع شده بود و در حال حاضر به مرحله نهایی آن نزدیک شده‌است.

محسنی طول تقریبی این مسیر را نزدیک به چهار کیلومتر عنوان کرد و گفت: مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است.

وی با اشاره به مشخصات فنی پروژه، عرض جاده تمام شده را ۵/۵ متر و ضخامت آسفالت اجرا شده را شش سانتی‌متر عنوان کرد و افزود: با تکمیل این طرح، هفتیان ۳۷ امین روستایی است که در دو سال اخیر در استان مرکزی از نعمت راه آسفالته بهره‌مند شده که منجر به ایجاد رفاه اجتماعی برای حدوداً ۳۶ خانوار این روستا خواهد شد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با ساخت راه روستایی وسمق - هفتیان، عملیات ترانشه برداری برای ساخت راه روستایی وایمند نیز در شهرستان تفرش در حال اجرا است.