شناسهٔ خبر: 164329 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سال گذشته تاکنون انجام شد؛

تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ برای ۲ هزار هکتار از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان

حسینعلی کریمی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تثبیت و تبدیل اسناد دفترچه ای با اولویت اراضی با ارزش و در معرض تصرف این استان به اسناد تک برگ از سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، حسینعلی کریمی با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، افزود: تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.

وی ادامه داد: اخذ اسناد تک‌برگی همچنین در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این اقدام با همکاری ادارات ثبت و تشکیل بانک اطلاعاتی جامع بر پایه سرشماری مجدد اراضی دولت انجام شد.

کریمی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی، حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق و حقوق دولت جهت بکارگیری این ظرفیت برای توسعه زیر ساخت های استان است.