شناسهٔ خبر: 164651 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح برنامه‌های روز ملی «ایمنی حمل و نقل» در زنجان

راهداری زنجان رئیس اداره ایمنی و ترافیک با اشاره به فرارسیدن روز ملی ایمنی حمل و نقل، گفت: همزمان با این روز برنامه‌های متنوعی در استان برای ترویج فرهنگ ایمنی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، اعظم محمدی، رئیس اداره ایمنی و ترافیک، با اشاره به فرارسیدن روز ملی ایمنی حمل و نقل، اظهار کرد: هفتم اردیبهشت‌ماه روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده و همزمان با این روز، برنامه‌های متنوعی در استان برای ترویج فرهنگ ایمنی اجرا می‌شود.

وی افزود: برگزاری همایش، ارسال پیام کوتاه به منظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی، درج پیام‌های ایمنی به عنوان زیرنویس در صدا و سیمای مرکز، برگزاری نشست خبری از جمله این برنامه‌هاست.

محمدی تاکید کرد: دعوت از مدیران استانی جهت ایراد سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه استان و شهرستان‌ها در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد حساسیت در بین عموم مردم جهت افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: طی سال‌های اخیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سعی کرده است با اقدامات فرهنگی میزان تصادفات در این استان را کاهش دهد که تا حدودی نیز در سفرهای نوروزی موفق عمل کرده‌ایم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان عنوان کرد: امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.