شناسهٔ خبر: 164887 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه

شهبازی معاون راهداری کرمانشاه ️گردنه تته در شهرستان پاوه حدود نیمی از سال را به دلیل بارش سنگین برف مسدود می‌شود و اکنون در آستانه بازگشایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(کرمانشاه)، گردنه تته در مسیر ارتباطی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد در کردستان هر ساله به دلیل بارش سنگین برف حدود ۵ ماه از سال را مسدود می‌شود و بازگشایی آن توسط نیروهای راهداری از ۱۴ فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

فرهاد شهبازی، سرپرست معاونت راهداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: بازگشایی این مسیر همه ساله در فصل بهار انجام می‌شود، زیرا به دلیل شرایط جوی موجود امکان برف‌روبی در فصل زمستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه در فصل زمستان به بیش از ۸ متر می‌رسد، گفت: عملیات برف‌روبی این مسیر توسط نیروهای راهداری پاوه و شهرستان سروآباد به صورت هم‌زمان انجام می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه بیشترین مسافت این گردنه در شهرستان پاوه قرار دارد؛ که عملیات برف‌روبی آن به اتمام رسیده است، افزود: مسیر جاده تته در حدود ۲۱ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر در محدوده حوزه شهرستان پاوه و مابقی در شهرستان سروآباد قرار دارد و در دیگر ایام سال با مشرف بودن بر کشور همسایه مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.