شناسهٔ خبر: 164915 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به مردم در دولت سیزدهم/مهلت یک هفته‌ای سکوهای اینترنتی برای اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان

مسکن شهرهای جدید تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به مردم در دولت سیزدهم، مهلت یک هفته‌ای سکوهای اینترنتی برای اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی، بهره برداری از ۸۳۰ واحد نهضت ملی سهند بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به مردم در دولت سیزدهم

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تاکنون در دولت سیزدهم ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است که حدود ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد تحویل متقاضیان شده است و بیش از ۲ میلیون واحد نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال ساخت است.

تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم/نوسازی ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد در بافت‌های فرسوده

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تحویل شده است.

بیمارستان شوشتر با ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار در نیمه نخست امسال تکمیل و تحویل می‌شود

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی ضمن بازدید از بیمارستان ۲۲۰ تختی شوشتر با بیان اینکه بیشترین پیشرفت اجرای این پروژه در دولت سیزدهم بوده است از تکمیل و تحویل این بیمارستان با ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار در نیمه نخست امسال خبر داد.

۲ هزار حلقه میانی برای تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده تشکیل می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در سال جاری ۲ هزار حلقه میانی در محلات هدف بازآفرینی شهری شکل گیرد که سهم هر استان به طور متوسط ۶۰ حلقه میانی خواهد بود.

اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور از سوی وزارت نفت اعلام شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت، اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد.

تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای بیش از ۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای تحت مسئولیت آن بنیاد خبر داد . گفت: تا کنون ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی تکمیل و تحویل شده است.

تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره را راهکاری برای انجام معاملات شفاف در بازار مسکن برشمرد و گفت: این طرح مراحل پایانی تصویب خود طی می‌کند که امیدواریم با تصویب این لایحه و ابلاغ و اجرای آن بتوان بخشی از موانع موجود بر سر راه بازار مسکن را برداشت.

مهلت یک هفته‌ای سکوهای اینترنتی برای اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: سکوهای اینترنتی برای انتشار آگهی ملزم به اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان هستند و به این سکوها یک هفته مهلت داده می‌شود.

رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره‌بهای املاک

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی رفع کردند.

ثبت اولین قرارداد خرید و فروش در سامانه خودنویس خردادماه امسال رونمایی می‌شود

مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام تکمیل سامانه خودنویس، از رونمایی نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه، در خردادماه امسال خبر داد.

طرح تعیین حریم گسل‌های قائمشهر به اتمام رسید

مدیر بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام طرح تعیین حریم گسل‌های شهر قائمشهر خبر داد.

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۶۵۷ مورد تعرض به اراضی دولتی از ابتدای سال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: مساحت این اراضی بیش از ۱۷۷ هکتار بوده است.

تفاهم‌نامه بانک مسکن و بیمه مرکزی برای توسعه خدمات به مشتریان امضا شد

مدیرعامل بانک مسکن و رئیس کل بیمه مرکزی ایران، تفاهم‌نامه‌ همکاری‌های مشترک درخصوص توسعه خدمات‌رسانی به مشتریان منعقد شد.

آغاز پروژه‌های آماده‌سازی اراضی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهرهای جدید با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی، گفت: تاکنون ۱۵۰۰ پروژه آماده‌سازی با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور، در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده است.

مرکز تحقیقات و شرکت نفت پاسارگاد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه مشترک علمی- پژوهشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت نفت پاسارگاد با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و اجرایی شرکت‌های دانش‌بنیان، امضا و تبادل شد.

بانک پاسارگاد تسهیلات نهضت ملی حدود ۲۰ هزار واحد در ۵ استان را پرداخت می‌کند

متقاضیان مشکلات احتمالی خود را در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت کنند

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن از تعهد بانک پاسارگاد برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن حدود ۲۰ هزار واحد در ۵ استان فارس، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و قزوین خبر داد.

منابع صندوق ملی مسکن برای طرح (پروژه)های مسکونی اختصاص می‌یابد

صندوق ملی مسکن اعلام کرد؛ مصارف صندوق از جمله یارانه سود تسهیلات، تخفیف در هزینه صدور و تمدید پروانه ساختمانی، گواهی پایان‌کار ساختمان، هزینه‌های تأمین و انتقال زیرساخت و مشارکت در ایجاد امکانات، خدمات روبنایی و کاربری‌های غیر انتفاعی در توسعه شهری ایجاد شده مطابق با الگوی مصوب شورای‌عالی مسکن برای طرح (پروژه) های مسکونی موضوع این قانون اختصاص می‌یابد.

۸۳۰ واحد نهضت ملی مسکن سهند آماده بهره برداری شد

معاون فنی و مهندسی شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل ۸۳۰ واحد نهضت ملی شهر جدید سهند خبر داد.

قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی منعقد شد

مدیرعامل بانک مسکن از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مجموعاً قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با مبلغی بیش از یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.