شناسهٔ خبر: 164920 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اتمام بازسازی بخشی از محورهای سیل زده استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت ساخت وتوسعه

راه معاون ساخت و توسعه راه‌ها گفت: عملیات بازسازی راه ارتباطی شهرستان زرآباد در استان سیستان و بلوچستان که در سیل اخیر تخریب شده بود ظرف سه روز تکمیل و دسترسی شهرستان و ۵۰ روستای واقع در محور میسر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، محمدرضا کدخدا زاده از تخریب بخش عمده‌ای از محورهای ارتباطی استان سیستان و بلوچستان و دسترسی ۴۰۰ روستا در جریان سیل اخیر در جنوب استان خبر داد و گفت: با تشکیل ستاد بحران در استان، بازسازی و بازگشایی مسیر دسترسی شهرستان زرند به عنوان یکی از مسیرهای ترانزیتی مهم استان در دستور کار شرکت ساخت و توسعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ساخت و توسعه و به منظور سرعت بخشی به عملیات بازسازی و بازگشایی مسیر بیش از ۲۵ دستگاه از ماشین آلات موجود در منطقه به همراه نیروهای متخصص طی ۳ شبانه روز کار طاقت فرسا نسبت به تعمیر و بازگشایی محور برای امدادرسانی به هم‌وطنان عزیز اقدام کردند.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها افزود: در چند نقطه از این محور، مسیر موجود به طول کامل تخریب شده بود و امداد رسانی به مناطق این شهرستان و ۵۰ روستا از طریق هوایی انجام می‌شد که با تلاش شبانه روزی این مسیر برای عبور موقت بازگشایی و در دسترس هم‌وطنان قرار گرفت.

کدخدا زاده با تأکید بر ترانزیتی بودن مسیر شهرستان زرآباد یادآور شد: تخریب این محور به عنوان بخشی از مسیر ترانزیتی چابهار به بندرعباس موجب اختلال در عبور بیش از صدها دستگاه ماشین سنگین در منطقه شد و بازگشایی آن علاوه بر تسریع در امدادرسانی به مناطق، موجب روان شدن تردد در این محور شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌هاه همچنین از همراهی شرکت‌های راه‌سازی مستقر در منطقه برای اقدامات شبانه روزی در بازگشایی این محور تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین در خصوص عملیات اجرایی پروژه‌های راه‌سازی در این استان توضیح داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی برای تکمیل محورهای مواصلاتی در مناطق کمتر توسعه یافته، در حال حاضر احداث ۳۵۰ کیلومتر راه و بزرگراه و ۴۵۰ کیلومتر راه آهن در این استان در حال انجام است و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌ها و بخش اعظمی از مسیرهای ریلی استان سیستان و بلوچستان تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.