شناسهٔ خبر: 165958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش بی وقفه راهداران جهت حذف نقاط پرحادثه محور مراغه - هشترود

1 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مراغه از تلاش راهداران در اجرای عملیات راهداری محوری در نقاط پرحادثه محور مراغه - هشترود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نادر شریفی رییس اداره راهداری شهرستان مراغه گفت: راهداران این شهرستان با تمام توان از ابتدای سال جاری عملیات ترانشه برداری و همزمان خاکریزی در نقاط پرتگاهی و حادثه ساز را در طول محور مراغه - هشترود آغاز و کماکان برای اصلاح و حذف نقاط پر حادثه بی وقفه در فعالیت و تلاش هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: محدوده سربالایی چکان و سه راهی ملاقاسم و سه راهی کلی کند از نقاط حادثه ساز محور مراغه - هشترود است که با عزم راهداران و با برنامه ریزی لازم عملیات ترانشه برداری، خاکریزی، تعریض پل ها، شانه سازی و اصلاح هندسی مسیر با سرعت در حال انجام بوده و تا یک ماه آتی شاهد اصلاح و حذف این نقاط حادثه خیر در محور موصوف خواهیم بود.

 شریفی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده توسط این اداره برای ایمن سازی جاده ها گفت : در مجموع یک کیلومتر ترانشه برداری در سه مقطع برای افزایش میدان دید، تعریض ۷ دستگاه پل جهت تعریض مسیر و اصلاح پیچ ها، ۱۲۰ کیلومتر تسطیح، رگلاژ و ترمیم شانه ها و ۸۰ کیلومتر پاکسازی و تسطیح حریم و تنظیم شیب شیروانی انجام گردیده که از مهم‌ترین عملیات راهداری محوری جهت ارتقای ایمنی جاده های ارتباطی شهرستان مراغه از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

رییس اداره راهداری مراغه همچنین از نصب ۱۱۰ عدد انواع تابلو و علائم ایمنی و جمع آوری و بازسازی و تعمیر ۱۶۰ عدد تابلو علائم دیگر خبر داد و اظهار داشت: خط کشی به طول ۱۵۰ کیلومتر در محورهای اصلی و روستایی شهرستان مراغه و لکه گیری مستمر سایر اقدامات راهداری توسط اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای این شهرستان را شامل می شود.