شناسهٔ خبر: 164981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تصویب طرح بلندمرتبه سازی شهر گرگان در کمیسیون ماده ۵

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: طرح پهنه بندی بلندمرتبه سازی سه پهنه در شهر گرگان بر اساس مساحت زمین و عرض معابر، برای ساخت ساختمان های بیش از هشت طبقه تعریف شده که در کمیسیون ماده پنج استان مصوب و به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در جلسه کمیسیون ماده پنج استان طرح بلندمرتبه سازی گرگان با لحاظ محدودیت های طبیعی و مصنوع از جمله گسل، پهنه های رانشی و سایر محدوده ها بصورت شناور متناسب با مطالعات ترافیکی و انطباق کاربری تهیه و جهت سیر مراحل به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال می گردد.

وی افزود: طرح بلندمرتبه سازی شهر گرگان بر اساس مساحت زمین و عرض معابر، برای ساخت ساختمان های بیش از هشت طبقه تعریف شده است.

حسینی ادامه داد: طرح بلند مرتبه سازی با لحاظ حساسیت های ساختگاهی و شهرسازی مطالعه طبق این طرح قسمت هایی از شهر که هسته مرکزی آن منطقه پرترافیک بوده جزو پهنه ممنوعه برای بلند مرتبه سازی قرار داده شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: با توجه به محدودیت سطح اشغال شهر گرگان و عدم گسترش محدوده شهر، بلندمرتبه سازی در گرگان یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در تولید و عرضه مسکن خواهد بود.