شناسهٔ خبر: 164982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

کاهش بافت فرسوده گرگان به واسطه افزایش نوسازی

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تدقیق بافت فرسوده گرگان و اصلاح محدوده بافت این شهر خبر داد و گفت: در طرح تدقیق بافت فرسوده گرگان، مناطق و پلاک های نوسازی شده خارج و مساحت بافت فرسوده این شهر کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان های خطرپذیر قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده می باشد.

وی همچنین تصریح کرد: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

وی افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی همچنین اظهار کرد: سازندگان گرگانی می توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.