شناسهٔ خبر: 165244 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جنوب سیستان و بلوچستان جابه‌جا شد

کالای اساسی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جنوب استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۸۸ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای جنوب این استان جابجا شد که نسبت به سال قبل از آن ۷ درصد افزایش یافته است.

مبارکی افزود: این میزان جابه‌جایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جنوب استان و در قالب ۸۴ شرکت حمل‌ونقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.

وی گندم، کلینکر، فرآورده‌های نفتی، ذرت و برنج را عمده کالاهای حمل شده این مدت در جنوب استان ذکر کرد و گفت: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: از این میزان جابه‌جایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون‌استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.

مبارکی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: یکی از مشاغلی که خالصانه و متعهدانه در همه دوران ها و بحران‌ها خطر را به جان خریده و شب و روز خود را در دل جاده‌ها می‌گذرانند، فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و رانندگان حمل بار هستند که با طی مسافت‌های طولانی رسالت خود را برای آسایش مردم به آخر رساندند.