شناسهٔ خبر: 165248 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش ‌از ۳ میلیون و ۶۰۰  هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان طی سال ۱۴۰۲ 

جابجایی کالا سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۳ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۵۷ تن کالا در قالب  ۲۴۵ هزار و ۳۴۴ سفر باری طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ۳ میلیون و ۶۶۷ هزار و۵۵۷ تن کالا با ۲۴۵ هزار و ۳۴۴ سفر باری از مبدأ شهرستان‌های استان جابه‌جا شده است.

وی افزود: عمده کالاهای حمل شده طی این مدت از استان، سیمان، فرآورده‌های نفتی و آرد بوده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این میزان حجم کالای جابه‌جا شده، ۲ میلیون و ۹۵۸ هزار ۷۶۹ تن درون استانی و ۷۰۸ هزار و ۷۸۸ تن کالا به مقصد برون استانی بوده است.

باقری اظهار کرد: در حال حاضر ۳ پایانه بار،۷۶ شرکت حمل‌ونقل کالا، بیش از ۱۰هزار راننده باری و بیش از ۹ هزار ناوگان باری در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره‌کل اطلاع دهند.