شناسهٔ خبر: 165489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد؛

اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان

خبر گیلان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از اجرای طرح بزرگ آموزش ایمنی تردد عابرین و موتورسوارن در ۵۰ روستای استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، غلامعلی نیک فهم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، ارائه آموزش‌های ترافیکی به کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها را از جمله برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان دانست و اظهار داشت: در سال جاری طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده در ۵۰ روستای گیلان اجرایی می‌شود.

نیک فهم، کاهش مخاطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح خواند و عنوان کرد: سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران به علت عدم رعایت ایمنی عبور و مرور با انجام رفتارهای پرخطر، خود و دیگران را در معرض خطر قرار داده و جان خود را در راه‌های برون‌شهری از دست می‌دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، کاهش آمار تلفات و مصدومان ناشی از وقوع سوانح جاده‌ای را محور سخنان خود قرار داد و تصریح کرد: بر اساس نتایج مثبت گذشته، مرحله‌ی جدید از طرح آموزش موتورسواران و عابران پیاده با توجه به اهداف یاد شده در سطح روستاهای استان گیلان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آموزشی کمک شایانی به اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم و کاربران جاده‌ها می‌کند، گفت: روستاهای شهرستان‌های رشت بخش مرکزی و کوچصفهان، صومعه‌سرا، شفت، آستانه، تالش، بندرانزلی، خمام، لنگرود، و رودسر در طرح آموزش ایمنی تردد عابرین و موتورسواران شرکت خواهند داشت.