شناسهٔ خبر: 165863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۵ سال اخیر؛

بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان اصفهان اخذ شد

قاری اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی استان اصفهان و پیشگیری از زمین خواری، از سال ۱۳۹۸ تا کنون بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ فقره سند تک برگی برای اراضی ملی استان اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است.
 
وی افزود: بر این اساس و با توجه به تلاش‌های به عمل آمده، از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع افزون بر ۱۵ هزار و ۷۰۰ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان اصفهان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از این تعداد، سال ۱۴۰۲ با دریافت بیش از ۵ هزار فقره سند تک برگی برای اراضی ملی استان اصفهان بیشترین میزان اخذ سند تک برگ در طی سال‌های اخیر بوده است گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ فقره، سال ۱۴۰۰ تعداد ۳ هزار فقره، سال ۱۳۹۹ بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ فقره و سال ۱۳۹۸ نیز افزون بر ۱ هزار و ۷۸۰ فقره سند تک برگی برای اراضی ملی و دولتی استان دریافت شده است.
 وی بیان کرد: اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.
 
قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد.