شناسهٔ خبر: 165910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود

سیستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز ساخت ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن این اداره کل در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در سایت‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن تلاش شده خدمات مورد نیاز از جمله مدرسه، مسجد و درمانگاه همزمان با اجرای طرح‌ها آنگونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آن‌ها قرار داده شود، گفت: در این راستا در سالجاری عملیات ساخت ۱۹ مدرسه، چهار کلانتری و سه باب مسجددر سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان آغاز می‌شود.  

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر در سایت‌های آرمانشهر و تفتانشهر زاهدان که در آن‌ها بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است عملیات ساخت چهار باب مدرسه، ۲ کلانتری، ۲ درمانگاه و ۲ مسجد از سال گذشته عملیاتی شده است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از آنجایی که طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت‌های خدماتی است رویکردی اساسی را دنبال می‌کنیم تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.  

مهدیار خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر در حال ساخت است.