شناسهٔ خبر: 166134 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

طرح نهضت ملی مسکن اعتقادی و جهادی دنبال می‌شود

خ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در سازمان و استان‌ها موضوع مسکن به عنوان یک کار جهادی و اعتقادی دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان در همایش تخصصی منطقه‌ای پایش اهداف و برنامه‌های طرح نهضت ملی مسکن این سازمان که در کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه در سازمان و استان‌ها موضوع مسکن به عنوان یک کار جهادی و اعتقادی دنبال می‌شود، گفت: این جلسات فرصت مناسبی برای رفع موانع و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن و انتقال تجربیات مفید و شاخص استان‌ها به یکدیگر برای سرعت بخشیدن به این طرح و رفع چالش‌های موجود در حوزه مسکن است.

وی افزود: هم اکنون در یک مقطع ویژه و استثنایی قرار گرفته‌ایم و مسکن یک اولویت مهم برای دولت به‌حساب می‌آید که مورد تاکید قانون هم قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تصور ما بر این است که همه نیازها برای رسیدن به اهداف سازمان در برنامه اجرایی ابلاغ شده سال جاری پیش‌بینی شده و در صورت محقق شدن آن به همه اهداف خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه چشم امید خانواده‌ها به اقدامات ما است، تاکید کرد: در برنامه اجرایی چندین موضوع اساسی و کلیدی وجود دارد که باید به‌عنوان اولویت‌های اصلی پیگیری شوند.

تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، الحاق اراضی مستعد ساخت مسکن به محدوده شهرها، پیشبرد طرح صنعت‌شهرها، مسکن اعضای هیات علمی، دانشگاهیان و خوابگاه‌های دانشجویی، مولدسازی و سرمایه‌گذاری طرح‌های مسکن از جمله اولویت‌هایی بود که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر تحقق آنها در برنامه اجرایی استان‌ها تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست بلوردی عضو هیات مدیره، معاونان سازمان ملی زمین و مسکن، مدیران کل و معاونان ادارات راه و شهرسازی استان‌های یزد، لارستان، سیستان و بلوچستان، ایرانشهر، کرمان و جنوب کرمان حضور داشتند.