شناسهٔ خبر: 166526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک ماه گذشته انجام شد؛

رفع افتادگی ۱۵۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه در شهرستان اردبیل

احداث راه روستایی در خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: ۱۵۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه در شهرستان اردبیل رفع و اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، بهرام خیاوی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در بازدید از محور اردبیل –خلخال با بیان اینکه در مدت یاد شده ۵ هزار کیلومتر از شیب شیروانی راه‌ها در این شهرستان اصلاح شده گفت: در این مدت راهداران در دماغه‌ها و نقاط پر برخورد ۳۰ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۱ ماهه گذشته راهداران با هدف آگاهی دهی و اطلاع رسانی به رانندگان در جاده ۴۸ متر مربع از تابلوهای اطلاعاتی را تعمیر و نصب و ۱۳۰ کیلومتر تابلوی انتظامی را مونتاژ و اصلاح‌کرده‌اند افزود: در مدت یاد شده ۳۵۰ عدد تابلوهای الزامی راه‌ها تهیه و نصب و همچنین ۱۲ عدد از سرعت‌کاه‌های آسفالتی تهیه، نصب، اصلاح و تعمیر شده‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در این مدت تسطیح و رگلاژ حدود ۷۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان اردبیل را یادآور شد اظهار کرد: در ۱ ماهه گذشته ۱۹۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه در این شهرستان اصلاح و بازسازی شده‌است.

خیاوی در مدت یاد شده از لکه گیری و رفع ۹۰۰ متر مربع از چاله‌ها در شهرستان اردبیل خبر داد و خاطرنشان شد: ۲ مورد از رمپ‌های ورودی و خروجی ایمن سازی و ۱۵ عدد راه‌های دسترسی غیرمجاز انسداد شده‌است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: تاکنون با حضور ۵۵ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف‌شده، ۱۳ مورد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی، برخورد و قلع‌وقمع، ۱۵ مورد توقف کار و اخطار به ساخت‌وساز غیرمجاز و درختکاری صادر و از ۱۲ مورد حفاری و درختکاری غیرمجاز نیز جلوگیری شده‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل اصلاح و رنگ آمیزی ۱۰ عدد سرعت کاه آسفالتی تعمیر ۲۷ شاخه گاردریل‌های آسیب‌دیده، نگهداری ۸۰ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه، تنقیه و لای‌روبی ۴ دستگاه پل‌ها، ریزش برداری به حجم ۱۲۰۰ متر مکعب و پاک‌سازی سطح جاده از آثار تصادفات به‌صورت مستمر را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱ ماهه گذشته برشمرد.

خیاوی در یک ماهه گذشته به جابه‌جایی حدود ۶۵ هزار نفر مسافر در شهرستان اردبیل اشاره کرد و ادامه‌داد: این میزان مسافر توسط ۲۵ شرکت مسافربری جابه‌جا و در قالب ۹ هزار و ۱۹۵ سفر انجام شده‌است.

وی افزود: در این مدت ۱۳۹ تن کالا توسط ۳۴ شرکت حمل ونقل کالا جابه‌جا و همچنین ۹ هزار و ۴۸۱ برگ بارنامه نیز در شهرستان اردبیل صادر شده‌است.