شناسهٔ خبر: 166602 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تقویت سامانه بارشی از روز دوشنبه

آسمان ابری- آسمان- باران کارشناس سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی حاضر در کشور در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این بارش‌ها تا روز پنجشنبه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور در روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه اظهار کرد: برای امروز در شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود اما روز دوشنبه این سامانه بارشی تقویت می‌شود و غرب و جنوب غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و مناطقی از مرکز کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: روز سه‌شنبه انتظار می‌رود در نوار شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و استان‌هایی مثل چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، فارس، یزد و شمال خراسان رضوی و استان کرمان نیز از این بارش‌ها بهره‌مند شوند. اگرچه این بارش‌ها تا روز پنجشنبه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده وزش باد در نیمه غربی کشور، روز دوشنبه در شرق و مرکز، روز سه شنبه در نوار مرکزی و چهارشنبه در غرب و جنوب غرب شدت می‌یابد که در مناطق مستعد نیز سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

به گفته گودرزی آب‌های شمالی خلیج فارس فردا متلاطم خواهد بود و برای روز سه‌شنبه هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر شده است. بنابراین فعالان دریایی و هم‌وطنان در این مناطق باید توجه داشته باشند.

 وی افزود: در سه روز آینده آب‌های دریای خزر نیز همین شرایط را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوایی تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی نیمه ابری است و بارش پراکنده در پی دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۲۹ و کمینه دما به ۱۸ درجه بالای صفر رسید. همچنین فردا نیز همین کمینه دما پیش‌بینی شده است.