شناسهٔ خبر: 166650 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف از اراضی ملی کوی تنگکات در شهر بوشهر

رفع تصرف اراضی کوی تنگک بوشهر فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی بوشهر فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی استان از کشف دو فقره زمین خواری و رفع تصرف ۱۲ هزار و ۹۳۰ متر مربع از اراضی ملی واقع در کوی تنگکات دوم و سوم در شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی از بوشهر، رضا جعفری فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی بوشهر گفت: در ادامه طرح مقابله با زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی و دولتی با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از تصرف غیرقانونی، مقادیر زیادی از اراضی ملی توسط یک فرد فرصت طلب و قانون گریز در این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده شد.

جعفری افزود: پس از بررسی‌های دقیق و میدانی صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد که افرادی به صورت غیر قانونی با دیوار کشی در اراضی ملی، اقدام به تصرف ۱۲ هزار و ۹۳۰ مترمربع از اراضی دولتی در شهر بوشهر واقع در کوی تنگک های دوم و سوم کرده است.

وی بیان کرد: با تلاش همه جانبه ماموران انتظامی و هماهنگی قضائی و با حضور نیروهای یگان حفاظت راه و شهرسازی اراضی مذکور رفع تصرف شدند.

جعفری ارزش زمین‌های رفع تصرف شده در این عملیات را برابر نظر کارشناسان اقتصادی ۱۶۵ میلیارد ریال عنوان کرده و خاطرنشان کرد: در این رابطه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی اظهار کرد: حفظ بیت المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست سودجویان همواره با جدیت و اقتدار در دستور کار پلیس قرار دارد و به شدت با متخلفان و متصرفان اراضی ملی و دولتی برخورد می‌شود.