شناسهٔ خبر: 166748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد

محمر راستا مدیرکل راه شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تامین ۲۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی توافق با بخش خصوصی در مرکز استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(کهگیلویه وبویراحمد)، محمد راستا مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  با توجه به اقدامات انجام شده هم اینک۲۰ هکتار از زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان از طریق توافق با بخش خصوصی  تامین شده و در اختیار این طرح قرار گرفته است.

وی افزود: شاید نخستین و مهمترین گام در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ما  تامین زمین مورد نیاز بود که این کار به ویژه در شهر یاسوج با توجه به کمبود زمین و بالا بودن قیمت زمین با دشواری هایی به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر استان همراه بود.

راستا تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و موانع، متولیان امر موفق شدند که در استان ۷۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین کنند که بخشی از این زمین ها در قالب توافق با مالکان بخش خصوصی و دولتی تامین شد و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن استان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: تعهد استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهارسال ۴۸ هزار واحد مسکونی است و با آغاز فرایند نام نویسی در ۱۹ شهر استان ، ۷۳ هزار و ۶۱۱  نفر متقاضی اقدام به نام نویسی کردند که در نهایت پس از پالایش، تقاضای ۲۷ هزار و ۶۱۱ نفر به تایید نهایی رسید.

راستا افزود: هم اکنون تعداد۵ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در حال ساخت داریم که از این تعداد هزار و ۳۲۳ واحد به صورت ویلایی و بقیه واحدها به صورت آپارتمانی در حال ساخت هستند.

عمده کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به مرکز استان بود.