شناسهٔ خبر: 166757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف و حادثه خیز انجام شد؛

آغاز عملیات روکش آسفالت راه‌های روستایی شهرستان بابل

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بابل از آغاز عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های روستایی شیاده، درازکلا-خلیل کلاً از این شهرستان به طول ۶.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۹.۵ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، نورالدین قاسم زاده رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بابل گفت: عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های روستایی شیاده، درازکلا-خلیل کلاً با طول حدود ۶.۵ کیلومتر و عرض متوسط ۵.۵ متر به منظور ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف و حادثه خیز در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بابل با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستاها از اولویت‌های دولت مردمی است گفت: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیازهای اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی است.

وی همچنین از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه احداث پل دونه سر-گلچوب با دهانه ۸ متر و طول ۱۰ متر و با اعتبار ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان که بر اثر رانش زمین تخریب گردیده بود را در دست اقدام است در یک راه روستایی واقع شده که چندین روستا را به هم وصل و از آنجا به محور اصلی متصل می‌کند.

قاسم زاده گفت: استان مازندران دارای ۷۸۹۷ کیلومتر راه روستایی است که ۱۰۵۰ کیلومتر آن در شهرستان بابل است لذا ایمن سازی و بهسازی راه‌های ارتباطی از جمله فعالیت‌های مهم این اداره است.

وی بهسازی راه‌های روستایی، تسریع در پیشرفت راه‌ها و شریان‌های اصلی و رسیدگی به مشکلات این بخش به‌ویژه حوزه حمل نقل بسیار مهم و از دغدغه‌های عمرانی ماست زیرا معتقدیم راه روستایی ایمن و مناسب باعث بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و افزایش درآمد روستاییان شده و تمایل آنها را به زندگی در روستا افزایش می‌دهد.

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های موجود در مازندران، مقدار ۱۲۰۸ کیلومتر مربوط به شهرستان بابل است.