شناسهٔ خبر: 166767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک ماه اخیر انجام شد؛

رفع تصرف بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع اراضی ملی در چهار شهرستان استان اصفهان

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: در یک ماه اخیر با تلاش‌های به عمل آمده چهار فقره تعرض به اراضی ملی در شهرستان‌های برخوار، کاشان، اردستان و دهاقان به مساحت بیش از هفت هزار و ۶۰۰ متر مربع رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: با هوشیاری و تلاش عوامل این فرماندهی، در یک ماه اخیر چهار فقره تعرض به اراضی ملی در استان اصفهان رفع تصرف فوری شد.

وی با بیان اینکه مساحت این اراضی در مجموع بیش از هفت هزار و ۶۰۰ متر مربع بوده است، گفت: اراضی رفع تصرف شده در شهرستان‌های برخوار، کاشان، اردستان و دهاقان واقع شده است که با اقدام به موقع رفع تعرض و به بیت‌المال بازگردانده شدند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بیان کرد: بر این اساس، مساحت این اراضی در شهرستان برخوار بیش از یک هزار و ۱۰۰ مترمربع، در شهرستان کاشان یک هزار مترمربع، در شهرستان اردستان یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و در شهرستان دهاقان ۴ هزار مترمربع بوده است.

وی با بیان اینکه مقابله اثربخش با زمین‌خواران نیازمند یک عزم و اراده ملی و همگانی است، اظهار کرد: شهروند مسئولیت‌پذیر شهروندی است که به مسائل و اتفاقات پیرامون محیط زندگی خود بی تفاوت نباشد، لذا امر مهم «مسئولیت‌پذیری اجتماعی» ایجاب می‌کند همه شهروندان در برابر آسیب‌ها و معضلاتی که جامعه را با تهدید مواجه می‌سازد واکنشی از جنس همکاری و همیاری از خود نشان بدهند.

سرهنگ باقری گفت: در این راستا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت اراضی استان در نظر گرفته شده است و هم استانی‌های عزیز می‌توانند تمامی اخبار، اطلاعات و گزارش‌ها خود را پیرامون موضوع زمین‌خواری اطلاع رسانی کنند و در جلوگیری از وقوع هرگونه تعرض به اراضی ملی با این یگان همکاری و همیاری داشته‌باشند.