شناسهٔ خبر: 167939 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

صدور پروانه ساختمانی برای ۶۰ هزار و ۶۲۴ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان تهران

جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ برای بالغ بر ۶۰۶۲۴ واحد مسکونی در قالب ۸۹۵۸ پروانه ساختمانی در مساحتی حدود ۵۸۱۰ هکتار از بافت های ناکارآمد شهری استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه جمعیت این استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۲ میلیون نفر بوده است، اظهار کرد: طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ برای بالغ بر ۶۰۶۲۴ واحد مسکونی در قالب ۸۹۵۸ پروانه ساختمانی در مساحتی حدود ۵۸۱۰ هکتار از بافت های ناکارآمد شهری استان صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به وجود بیش از ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، عنوان کرد: ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: از مجموع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان تهران، ۷۳۸۷ هکتار بافت فرسوده وحدود ۵۸۴۰ هزار هکتار به سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده است.

جنتی با بیان اینکه در استان تهران سیاست گذاری برای حدود ۱۳ هزار هکتار از بافت فرسوده امکان پذیر است، گفت: بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵۰۰ تن سهمیه قیر استان تهران بوده است، که این میزان قیر به صورت ۱۰۰ درصدی در سال گذشته جذب شد و بر اساس نیاز شهرهای استان بین ۱۴ شهرداری استان تهران تقسیم شد تا این شهرها بتوانند با اولویت‌گذاری خودشان معابر بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند.