شناسهٔ خبر: 168018 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

افتتاح حدود یک هزار واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان همزمان با هفته دولت

مسکن اندیمشک معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تکمیل و افتتاح حدود یک هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، میثم آذرسا معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان بیان کرد: پس از بازدید از طرح‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، مسائل و مشکلات اجرایی این طرح‌ها توسط دستگاه‌های خدمات رسان احصا و برنامه‌ریزی لازم برای رفع آن‌ها انجام شد. 

وی افزود: طرح‌های یک هزار و ۶۸۰ واحدی برای جا به جایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز، ۲ هزار واحدی مسکن مهر کارکنان نفت، ۲ هزار و ۸۰ واحدی بنیاد مسکن و پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان اکنون توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در دست اجرا است. 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق، شهرداری و شرکت گاز باید زیرساخت‌های لازم را انجام دهند تا واحدهای مسکونی هر چه سریعتر تحویل متقاضیان شود. 

وی افزود: به منظور هماهنگی بهتر، جلسات مشترکی با حضور مدیران بانک مسکن استان، بنیاد مسکن، اداره کل راه و شهرسازی، شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب اهواز، توزیع نیروی برق، شرکت گاز استان و شهرداری برگزار می‌شود تا اقدامات لازم برای تکمیل و افتتاح بخش قابل توجهی از این واحدها تا پایان سال جاری انجام شود. 

آذرسا گفت: بی‌شک فرایند تکمیل شبکه‌های زیرساخت و محوطه‌سازی واحدهای نهضت ملی مسکن با شتاب بیشتری دنبال می‌شود تا بخشی از واحدها در زمان مقرر به دست متقاضیان برسد. 

بر اساس این گزارش طی مدت چهار سال باید ۲۸۰ هزار واحد مسکن در استان خوزستان ساخته شود. 

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای صنعتی در استان خوزستان پیش‌بینی شده و مراحل ساخت اولین «صنعت شهر» کشور با سه هزار واحد در ماهشهر آغاز شده است.