شناسهٔ خبر: 168055 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه هماهنگی حمل و نقل مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و ایام اربعین در راهداری زنجان

راهداری زنجان جلسه هماهنگی حمل و نقل مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و ایام اربعین به ریاست مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در سالن راهبران اداره کل راهداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، نشست هماهنگی حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و ایام اربعین، با حضور مدیرکل، معاون حمل و نقل، رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و روسای انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل صبح امروز (۶ خرداد ماه) در سالن جلسات راهبران این اداره کل برگزار شد.

غلامرضا کرمی معاون حمل و نقل با ذکر این مهم که ما خود را مدیون امام و شهدا می‌دانیم، گفت: جلسات هماهنگی جهت برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با ارگان‌ها و نهادهای دیگر برگزار شده است و هدف ما از برگزاری این جلسه انجام هماهنگی‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای بکار گیری از ظرفیت کامل ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم است.

وی ضمن تاکید بر رعایت آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره در بخش حمل و نقل عنوان کرد: شرکت‌های حمل و نقل به منظور به‌کارگیری وسائط نقلیه مجهز به تعداد کافی با رویکرد ارتقای سطح ایمنی مسافران در این ایام، اقدامات لازم را انجام دهند.

کرمی تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مسئولیت هماهنگی تأمین ناوگان از طریق ناوگان اتوبوس‌رانی را برعهده دارد

وی با بیان اینکه از ۱۳خردادماه، ۷۰ دستگاه اتوبوس به تدریج زوار را از مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به سمت تهران منتقل می‌کنند، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، جابه‌جایی زائران حرم امام خمینی (ره) اغلب از طریق سیستم حمل و نقل جاده‌ای و ناوگان عمومی بین‌شهری جاده‌ای انجام می‌شود

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به این مطلب که هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های حمل و نقل مستقر در شهرستان‌ها انجام شد، افزود: زنجان، سلطانیه، ایجرود با ۴۵ دستگاه، طارم با دو دستگاه اتوبوس، قیدار ۸ دستگاه و ابهر و خرمدره با ۱۴ دستگاه اتوبوس، ماهنشان ۳ دستگاه برای جابه‌جایی مسافران در این روز اعلام آمادگی کرده‌اند.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات راهداری در برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در سال گذشته ارائه و پس از آن در خصوص برنامه‌ها و اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای برگزاری این مراسم به ارائه توضیحات مبسوطی پرداختند.

همچنین در این نشست جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی، لزوم به‌کارگیری ظرفیت کامل ناوگان حمل و نقل مسافران جاده‌ای در ایام اربعین نیز مطرح شد.