شناسهٔ خبر: 168601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سال ۱۳۹۵ تا کنون:

۳۳.۱ هکتار از اراضی ملی شهرستان لنجان رفع تصرف شد

مجید کیانی رییس اداره راه وشهرسازی لنجان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: از سال ۱۳۹۵ تا کنون ۳۳.۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی این شهرستان با اجرای احکام قطعی قضایی و رفع تصرفات فوری توسط عوامل یگان حفاظت اراضی، به بیت المال بازگردانده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجید کیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مبارزه با پدیده زمین‌خواری در این شهرستان سال ۱۴۰۲ با تلاش‌های عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ۲.۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان لنجان رفع تصرف فوری شد.  

وی افزود: از سال ۱۳۹۵ تا کنون نیز ۳۳.۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی این شهرستان با اجرای احکام قطعی قضایی و رفع تصرفات فوری توسط عوامل یگان حفاظت اراضی، رفع تعرض و به بیت المال بازگردانده شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: این اداره همسو با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اراضی ملی با آمادگی کامل، حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین‌خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.  

وی در ادامه در خصوص وضعیت پرونده‌های مهم و حساس اختلافی با متصرفان و زمین‌خواران این شهرستان گفت: به موجب دست درازی اراضی ملی و دولتی شهرستان لنجان، طرح دعوا برای این تصرفات انجام شده است.  

کیانی افزود: بر این اساس پرونده‌های جاری مطروحه در محاکم قضایی شهرستان لنجان، ۳۲۵ پرونده و پرونده‌های مطروحه در محاکم تجدیدنظر ۱۲ پرونده است.  

وی گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد.  

کیانی ادامه داد: هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان، احکام قطعی اجرا شده تا پایان سال ۱۴۰۲ را ۵۰مورد اعلام و اضافه کرد: مساحت اراضی رفع تصرف شده از سال ۱۳۹۵ تاکنون حدود ۳۳ هکتار بوده است. گفتنی است: شهرستان  لنجان با جمعیت ۲۶۲ هزار نفر، ۹ شهر دارد.