شناسهٔ خبر: 168657 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات آماده سازی زمین ۱۲ هکتاری طرح نهضت ملی شهر نطنز در ایستگاه پایانی

حامد موحدی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز گفت: عملیات آماده سازی (خاک برداری و خاک ریزی و ... ) زمین ۱۲ هکتاری طرح نهضت ملی شهر نطنز با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجرا است.

حامد موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان نطنز برای شهرهای نطنز، بادرود، خالدآباد، طرق رود در مجموع بیش از ۵ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند و از این تعداد افزون بر ۱ هزار و ۵۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شدند. 
 
وی با اشاره به تامین زمین ۱۲ هکتاری برای طرح نهضت ملی مسکن شهر نطنز افزود: پس از تامین این زمین و تهیه طرح تفکیکی و ابلاغ آن توسط کمیسون ماده ۵، برابر توافقات اجرای آماده‌سازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد که عملیات خاک برداری و خاک ریزی آن با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجرا است. 
 
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز ادامه داد: این طرح، بنیاد ساخت بوده و دارای ۱۲۷ پلاک مسکونی و به‌صورت طبقاتی (چهار طبقه برروی پیلوت) بوده که همه متقاضیان واجدالشرایط طرح نهضت ملی نطنز را پوشش خواهد داد، همچنین این اراضی در مرحله صدور پروانه ساختمانی است. 
 
وی در ادامه در خصوص بازار سنتی شهر نطنز بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده در سطح اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و این اداره مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ادامه عملیات احداث و مسقف نمودن بازار سنتی شهر نطنز تخصیص و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد. 
 
موحدی اظهار کرد: پروژه مسقف کردن بازار نطنز با مشارکت شهرداری و اداره میراث فرهنگی و اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با تفاهم‌نامه سه‌جانبه با ۵۰ درصد پیشرفت در دستور کار است.