شناسهٔ خبر: 169437 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

پروژه باند دوم نایین به انارک و مشجری به سه راهی چوپانان در دست اجرا است

بهزاد شاهسوندی - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه باند دوم نایین به انارک و مشجری به سه راهی چوپانان به طول ۱۵۳ کیلومتر در دست اجرا است.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص آخرین وضعیت پروژه باند دوم نایین- انارک اظهار کرد: این پروژه با عنوان باند دوم نایین به انارک و مشجری به سه راهی چوپانان یکی از پروژه‌های در دست اجرا اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.  

وی افزود: طول این پروژه ۱۵۳ کیلومتر است و با اقدامات و تلاش‌های به عمل آمده، هم اکنون این پروژه دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت اعتباری این پروژه گفت: مبلغ پیمان در پروژه باند دوم نایین به انارک و مشجری به سه راهی چوپانان، ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده و تا کنون ۸۳۰ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  

وی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در این پروژه تشریح کرد: تا کنون ۱۲۰ هزار مترمکعب خاکریزی و ۳۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری اجرا شده است.  

شاهسوندی با اشاره به عوامل موفقیت در پروژه‌های راه‌سازی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شاخص موفقیت در پروژه‌های عمرانی علاوه بر دستیابی به اهداف مورد نظر و مقرون به صرفه بودن، اتمام آن در زمان پیش‌بینی شده است، در صنعت ساخت، تأخیر می‌تواند به عنوان افزایش زمان خواه فراتر از زمان مشخص شده در قرارداد، یا فراتر از تاریخی که گروه‌های درگیر در پروژه توافق کرده‌اند تا پروژه را انجام دهند، تعریف شود.