شناسهٔ خبر: 169639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

۲۶۰ مصوبه برآیند ۲۵ جلسه شورای مسکن استان اصفهان در سال ۱۴۰۲

شورای مسکن اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای مسکن استان وضعیت اجرای مصوبات سال ۱۴۰۲ و طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سمیرم و شهر جدید بهارستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای مسکن استان در خصوص مباحث مطرح شده اظهار کرد: در ابتدای جلسات شورای مسکن استان اصفهان، عملکرد مرتبط با مصوبات جلسات پیشین مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم اقدام، دلایل آن بررسی و تعیین تکلیف می شود.  

وی با بیان اینکه در این جلسه بصورت کلی وضعیت اجرای مصوبات شورای مسکن استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ بررسی شد، افزود: در سال قبل، ۲۵ جلسه شورای مسکن در استان برگزار شد که در مجموع ۲۶۰ مصوبه داشت و از این تعداد ۷۹ درصد آن انجام شده و مابقی بخشی در مرحله اقدام قرار دارند و تعدادی نیز که تعیین تکلیف نشده بود در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص دیگر دستورکارهای این جلسه عنوان کرد: در این نشست ضمن ارائه گزارشی از سوی فرماندار شهرستان سمیرم، وضعیت مسکن این شهرستان در زمینه های تامین زمین، اراضی الحاقی، مراحل ساخت پروژه ها، خدمات زیربنایی و ... و همچنین مباحث مرتبط با طرح های حمایتی مسکن در شهرجدید بهارستان مورد بررسی قرار گرفت.  

وی افزود: مطابق با گزارش های ارائه شده، تعداد متقاضیان ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان بیش از ۱۵۱ هزار نفر است و افزون بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی تخصیص پروژه شده اند.  

قاری قرآن ادامه داد: با توجه به اقدامات بعمل آمده برای بالغ بر ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد قرارداد با سازنده منعقد و در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ واحد در مرحله فونداسیون بوده همچنین تعدادی از واحدها نیز در مراحل اسکلت، سفت کاری و نازک کاری قرار دارند.  

وی گفت: برای طرح جوانی جمعیت این شهر جدید افزون بر ۴ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ متقاضی دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بوده اند همچنین تا کنون به بیش از ۴۶۰ متقاضی حائز شرایط تخصیص زمین شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سمیرم بیان کرد: در این شهرستان بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر اقدام به ثبت نام کردند که پس از بررسی افزون بر ۱ هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال بوده اند و در حال حاضر برای ساخت بالغ بر ۳۲۰ واحد تامین زمین شده است.  

وی افزود: برای طرح جوانی جمعیت این شهرستان ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند و تا کنون ۱۸۵ نفر تایید نهایی شدند.  

قاری قرآن با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای الحاق اراضی به محدوده شهری جهت تامین زمین در دست انجام است، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه ۸۲ واحدی در شهر سمیرم در مرحله اتمام اسکلت و پروژه ۲۱۲ واحدی در شهر حنا و پروژه ۳۳ واحدی در شهر کمه در مرحله فونداسیون قرار دارند.