شناسهٔ خبر: 169939 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دومین تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال امضا شد

تفاهمنامه بندر امیرآباد مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: دومین تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری احداث کارخانه روغن‌کشی و تصفیه دانه های روغنی با هدف افزایش ظرفیت تولیدی و اشتغال‌زایی به ارزش دو هزار میلیارد ریال در بندر امیرآباد به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردری امیرآباد، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری احداث کارخانه روغن‌کشی و تصفیه دانه‌های روغنی در زمینی به مساحت ۲۴ هزار و ۵۷۳ متر مربع و به ارزش ۲ هزار  میلیارد ریال با ظرفیت تولید سالانه ۸۰ هزار تن، اجرا و  احداث خواهد شد و  دومین تفاهم نامه سرمایه‌گذاری است که در سال جاری در بندر امیرآباد به امضا رسیده است.

محمد علی موسی‌پور گرجی اعلام کرد: بندر امیرآباد با داشتن اراضی وسیع پشتیبانی و بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل چند وجهی از جمله اتصال به شبکه ریل سراسری در کانون توجه تجار و سرمایه گذاران قرار دارد و خوشبختانه در طی سالیان اخیر اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته که  شاهد رشد جذب سرمایه گذار در این بندر هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اظهار کرد: بر اساس قوانین و دستور العمل‌های جدید سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر و دریانوردی، سرمایه گذاران پس از ارائه طرح پیشنهادی و موافقت‌های اولیه نسبت به امضای تفاهم نامه اقدام و سپس طی یک بازه زمانی چهار ماهه نسبت به انتخاب و تعیین مشاور ذی صلاح، ارائه مدل مالی طرح سرمایه‌گذاری و… اقدام که در نهایت منتج به انعقاد قراداد می‌شود.

لازم به ذکر است بنادر شمالی کشور علی الخصوص بندر امیرآباد به دلیل موقعیت استراتژیک خود بهترین و آسان‌ترین مسیر برای تولید و ایجاد ارزش افزوده محصولات و نهاده است که می‌تواند محصولات نهایی را به مقاصد کشورهای  عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر و یا ترانزیت کند.

سرمایه گذار بخش خصوصی نیز ضمن تقدیر از همکاری و حمایت مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی گفت:   در این زمینه براساس منویات رهبر معظم انقلاب برای توسعه اقتصاد دریامحور، حمایت‌های ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد و همچنین وضعیت بسیار خوب زیرساختی در این مجتمع بندری راغب به سرمایه‌گذاری در حوزه احداث کارخانه روغن کشی و تصفیه دانه‌های روغنی شدیم که بر اساس برنامه زمان‌بندی به بهره برداری هم خواهد رسید.