شناسهٔ خبر: 170735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

هدف گذاری ساخت ۷۶ کیلومتر راه روستایی در استان همدان

مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان همدان از هدف گذاری ساخت ۷۶ کیلومتر راه روستایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان گفت: در سال گذشته ۴۲ کیلومتر راه روستایی با استفاده از ظرفیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان، خیرین راهساز و بسیج سازندگی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ساخته و در حال بهره برداری اند.

آهکی تصریح کرد: امسال ساخت ۲۰ کیلومتر راه روستایی توسط این اداره کل و ۵۶ کیلومتر با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)  که در مجموع ۷۶ کیلومتر می باشد در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز این مهم امسال محقق و به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: هم اکنون اجرای عملیات زیرسازی و روسازی راههای روستایی: قباق تپه-ایده لو، کهنه حصار-باشقورتران-قزان قره،آق تپه-همدان، انجلاس-همدان،قباق قلی-ینگجه،احمدآباد،عشوند-برجک، وراینه-قشلاق، انجیر باغی-دولی و... با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال ساخت است.

آهکی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته شده است،گفت: استان همدان با ۹۸ درصد برخورداری از راههای روستایی آسفالته رتبه دوم کشور را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان در پایان یادآور شد: در همدان ۳ هزار و ۳۶۳ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲ هزار و ۸۰۶ کیلومتر آن آسفالته،۲۴۸ کیلومتر آن شنی و ۳۱۲ کیلومتر آن نیز خاکی است.