شناسهٔ خبر: 171534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک استان:

زنجان رتبه سوم کاهش تصادفات برون شهری و روستایی را در کشور کسب کرد

راهداری زنجان رییس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: زنجان با کاهش ۱۶ درصدی تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی، رتبه سوم کشوری کاهش تصادفات برون شهری و روستایی در سال ۱۴۰۲ را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اعظم محمدی، رییس اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی واحد ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استان زنجان با کاهش ۱۶ درصدی، طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ رتبه سوم کشوری در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در راه‌های برون شهری و روستایی را کسب کرده است.

وی در مورد ادامه تلاش برای حفظ این جایگاه ملی افزود: در این راستا اقدامات فرهنگی، پیشگیرانه و کنترلی نظیر آموزش و ارتقا ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای، نصب شبرنگ و کنترل ناوگان عمومی، ایمن‌سازی فیزیکی نظیر آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، نصب و بازسازی تابلوهای علایم رانندگی، بروز رسانی خط‌کشی‌ها و حفاظ‌های کناری و میانی جاده‌ها، در اولویت قرار دارد.

رییس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با ابراز امیدواری از ادامه و گسترش این اقدامات، گفت: امیدواریم آمار تصادفات در استان کاهش بیشتری یافته و مسافران با آسایش خاطر سفرهای خود را انجام دهند.